FAQ - Mijn zorgverlener behandelt niet meer op rekening en verlangt contante betaling
Hier vindt u veel voorkomende vragen.
Hier vindt u veel voorkomende vragen.
Inschrijven / Eerste Afspraak
Inschrijven bij de praktijk kan via ons inschrijfformulier. Ga naar het formulier en vul uw gegevens in. Neem bij het bezoek aan de praktijk uw identiteitsbewijs mee.
We kunnen u altijd van tevoren informeren over de kosten, bel even met de praktijk of mail u vraag naar het volgende e-mailadres:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Afspraak annuleren?
Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken op maandagen kunnen kosteloos geannuleerd worden tot vrijdagen 17:00 uur. Afspraken die niet worden nagekomen zullen bij de patiënt in rekening worden gebracht. U kunt een afspraak annuleren door contact op te nemen met de praktijk. Telefonisch of per email.
Vergoeding
Wanneer de patiënt aanvullend verzekerd is stuurt de praktijk de nota direct door naar de zorgverzekering. De zorgverzekeraar beoordeelt de nota. In sommige gevallen wordt deze 100% vergoed, in andere gevallen gedeeltelijk. De restnota wordt via Fa-med naar de patiënt thuis gestuurd. In dit geval hoeft er dus niets direct aan de balie voldaan te worden. Ook hoeven de 'restnota's' die thuis ontvangen worden niet opnieuw ingediend worden bij de zorgverzekeraar, dit is altijd het bedrag wat de patiënt zelf dient te betalen.
Bent u verhuisd? Famed en wij ontvangen graag een adreswijziging per email, via de telefoon of aan de balie in de praktijk zelf. Als wij een up to date adres hebben worden de restnota's op het juiste adres bezorgd.
Wanneer een patiënt niet aanvullend verzekerd is wordt de nota direct na de behandeling aan de balie voldaan.
Nota betalen
U kunt gebruik maken van de acceptgiro onderaan de nota. Deze dient u volledig in te vullen (met name de juiste naam, het juiste bankrekeningnummer en natuurlijk uw handtekening).
Oneens met de nota
U kunt bij ons bezwaar indienen. De inningsprocedure van de nota (of een deel daarvan) wordt tijdelijk stopgezet. Jouw zorgverlener zal binnen 2 weken reageren. Jij krijgt bericht of de nota wel of niet gehandhaafd zal worden.
Nota kwijt
Indien jouw nota is zoek geraakt, niet ontvangen is, of als een nieuw origineel voor verzekeringsmaatschappij nodig is, kan er een nieuw origineel aangevraagd worden door contact op te nemen met Fa-med: 0900-0882. Check altijd even of jouw adres nog klopt.
Uitstel betaling
Fa-med kan uitstel van betaling verlenen. Een betalingsregeling is ook mogelijk. Hiervoor worden administratiekosten en rente in rekening gebracht.
Ander adres
U kunt uw adreswijziging doorgeven aan Fa-med.
Betaald?
Met jouw betalingsgegevens kunnen wij de betaling opzoeken.
Overzicht van nota's
Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met Famed.
Alleen contante betaling
Dit komt omdat u ooit een rekening te laat betaald hebt. Daardoor was Fa-med genoodzaakt om de nota over te dragen aan de deurwaarder. Wij vragen u schriftelijk een verzoek in te dienen, als u weer op rekening wil worden behandeld. Na overleg met jouw zorgverlener ontvangt u van Fa-med een reactie op jouw verzoek.